lördag 19 mars 2011

Glädjeanledningar


Igår morse körde jag hem från jobbet i en massa snö och nollgradigt. Efter en tuff natt kändes det inte så jättekul. Desto roligare var det att komma hem och upptäcka att min hibiscus, som jag fick i inflyttningspresent i oktober, äntligen har fått en utslagen blomma! Den har haft massor av knoppar, men de ramlar bara av innan de hinner slå ut. Humöret steg........



Idag var det plusgrader och sol, och snön var försvunnen. På väg hem i morse stannade jag till på ICA Maxi i Torslanda (gott om tid hade jag - färjorna går inte så ofta på helgerna) och snubblade nästan över ett helt gäng med orkidéer, strategiskt placerade precis där man kommer in i affären. Trillade jag dit? Självklart!  "Man måste väl kunna unna sig en trestänglad orkidè med mängder av knoppar?" Och dessutom har mina gamla orkidéer börjat blomma igen - de hann knappt sluta blomma innan det var dags igen!
Lite sved det - i plånboken.........Sådär 700 baht fattigare blev jag..........
Men det får det vara värt, för nu kan jag förhoppningsvis njuta i flera månader. Så om man slår ut det, så blir det inte så mycket pengar per månad..........

2 kommentarer:

  1. Bra Marie-Anne, man ska ha fägring runt omkring sig...det höjer humöret. Det behöver du efter tuffa nätter!

    SvaraRadera