måndag 19 juni 2017

Peace and love!


Den här tavlan älskar jag! Den finns på Johannas och Mickes toalett. Det är en ren fröjd att sitta där och titta på den!


Det har varit en fantastisk helg, både vädermässigt och för övrigt! Nu är Johanna och Micke ikapp med arbetet på gården! Vi har hjälpt till så gott vi har kunnat, Tommy med trimmer och gräsklippare och jag har dragit mitt strå till stacken med att ta hand om Idun så att hennes föräldrar har fått jobba i lugn och ro. 


Det tar på krafterna att hänga med mormor! Men man sover gott - och länge - på en filt i gräset!


Jag vill också ha gamla mjölkkannor!


Mariekex - det är gott det! Det tyckte jag också som liten. Det är förresten fortfarande gott!


"Akta dig mormor, för nu kommer jag i full fart!"


Sista rycket innan läggdags...............


Arbetet avslutat för idag. Dags att fånga de sista solstrålarna!


Så var en strålande sommarhelg över, en helg med mycket jobb, mycket sol, mycket prat och en massa god mat och dryck! Och sena nätter när vi spelade plump och psykade varandra! Och mysiga hundar och katter. Och sen kvällspromenad på åkern. Och nätter i husvagn där vi sov alldeles fantastiskt skönt.
Och snart ses vi igen, för till midsommar kommer hela familjen plus fransk praktikant till oss!
Innan dess blir det klent med bloggandet, för jag lyckades glömma min kamerasladd när vi åkte......

Peace and love till er så länge............... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar