tisdag 27 juni 2017

Min födelsedag


blev alldeles fantastisk! Jag fick fundera på hur jag ville att dagen skulle vara, så det gjorde jag en bra stund där på förmiddagen................ Under tiden jag funderade tog jag förstås morgonens tur i trädgården och hittade sommarens första fina ros på väg att slå ut, precis som det ska vara den 27 juni när jag fyller år. Så har det varit sedan jag var liten och fick sommarens första ros varje år av min mormor! 


Jag önskade mig en tur till Årjäng för att skaffa färg till den fina bänken som Tommy har gjort. Blå skulle den vara - himmelsblå, precis som hela denna dagen har varit. Men att hitta den färgen var lättare sagt än gjort. Det måste dessutom vara linoljefärg! Men till slut lyckades vi, så äntligen fick jag måla bänken efter att Tommy hade satt ihop delarna. Och så fin den blev - precis som jag hade tänkt mig! Nu ska den bara torka också innan vi kan sätta den på plats och använda den!


Precis när jag hade målat klart så kom grannen med en fin bukett! Tack snälla!


Så önskade jag mig en stund i solen med min bok. Det hann jag inte med, men det gör inget. Kanske i morgon........

Men festmiddagen blev bra. Riktigt, riktigt gott var det!

Vilken underbar födelsedag - den bästa jag har haft på flera år! Och telefonsamtal och FB-gratulationer från nära och kära har jag fått i massor!

Tack min älskling och alla andra som har kommit ihåg mig idag på min särdeles ojämna födelsedag...................



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar