tisdag 20 juni 2017

iPhone och en gammal PC


kan tydligen kommunicera! Har man slarvat bort kamerasladden får man försöka på annat sätt. Minneskort i rätt lucka i Tommys dator? Nähä - det funkade inte. Ta bilder med iPhonen och försöka lägga in dem då? Ja - det funkade däremot! Fast redigera dem gick inte...............
Nåja  - nu kan jag ta bilder med telefonen och använda dem tills vidare. Det är ju strålande!


Det är inte så kul att komma hem efter tre dygn och hitta vitlökslandet totalt uppgrävt och demolerat! Vilket djur har varit här? Vitlök tycktes det inte gilla i alla fall - lökarna var kvar. Undrar om det var masken i landet som var intressant då? Nu har jag i alla fall försökt fixa till det hela och nu hoppas jag bara att vitlökarna överlever och att det där eländesdjuret håller sig härifrån i fortsättningen!


Lite tröst i alla fall - Moses brinnnande buske har börjat slå ut,


och Jungfru Marie nycklar är som allra vackrast!


En nyutslagen skönhet till..................


Det räcker att vara borta i tre dygn för att det ska ha hänt en del, uppenbarligen. Det mesta är underbart - det växer så det knakar överallt! Men ogräset i pallkragarna har också exploderat, så det fick jag ta tag i idag. Och gräsmattan måste klippas igen. Den tog Tommy hand om. Han har ju vanan inne nu efter flera dagars gräsklippning hos Johanna och Micke.............. Jag hade hellre klippt gräs än rensat pallkragar kan jag säga!
Men lite roligare jobb är det att skörda. Dillen vill sig inte i växthuset i år, och varför vet jag inte. Jag räddade det som kunde räddas, utrotade ett bo med rödmyror i pallkragen och sådde ny dill! Den blir säkert bättre! Och så tog jag hand om rabarbern som ser ut att vara på fallrepet. Stora var de inte, men de är säkert goda. Både dill och rabarber fick flytta in i frysen när jag var klar. Kanske det blir rabarberpaj till midsommar...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar