tisdag 6 juni 2017

Inte många knop


blev det idag. För min del alltså. Tommy hade fullt upp hela dagen. Men jag hade ingen ork alls. Fast jag noterade att irisen har börjat blomma, äntligen,




och att morgonstjärnorna gillade solen. De blommar bara när solen skiner. Ungefär som jag.......
Fast idag orkade jag inte riktigt med solen. Den nya förkylningen har slagit sig på ögonen, så nu är ögoninflammationen ett faktum. Hoppas bara att den inte blir lika besvärlig som för två år sedan, med ögonakuten och magnetröntgen och hela köret! I morgon ska det visst bli regn hela dagen - då kan jag vila ögonen! Ja - resten av kroppen också för den delen..............


Tommy var sysselsatt i växthuset en stor del av dagen. Snart kommer både, ärter, tomater och gurka att behöva stöttning, så det är lika bra att vara ute i god tid!


Inte växer det särskilt fort härinne, men det mesta växer! Den ena chiliplantan tycks trivas, för den får den ena frukten efter den andra. Den andra plantan verkar ha stannat i växten..............


Dessutom blev ekveden uppsågad idag, i lagom stora kubbar till kaminen i lägenheten. Nu ligger den på tork och kommer att värma oss i höst...................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar