söndag 12 april 2015

Lägenhet att hyra!


Det måste varit en riktig dundermedicin Tommy fick igår, för idag var han redan bättre! Inte mogen för något ansträngande kroppsarbete kanske, men tillräckligt pigg för att vara lite rastlös. Att bygga ett par fågelholkar verkade vara en lagom sysselsättning idag!


Jag hade tänkt kratta löv (de tar visst aldrig slut!)  men det blåste alldeles för mycket. Det är sällan vi märker av vind över huvud taget här, men stark västanvind, som det var idag, den känns! Så det där med krattande lade jag ner. Jag tog en liten inspektionsrunda i trädgården i stället. Här kommer fänrikshjärtana - redan!


Lupinbladen har kommit upp och växer snabbt!


Så var första fågelholken klar!


Och inte vet jag hur det gick till, men helt plötsligt fann jag mig själv stå där och måla väggen på uthuset! Ja - det ska ju göras, förr eller senare...... Kallt var det, särskilt om händerna. Men fint blev det!


Så var två holkar klara, och inkletade i lite lera (fåglarna gillar visst inte nya holkar). Lite torrt gräs stoppade vi in också. Nu ska de bara torka lite, och i morgon, innan vi åker hem, ska de sättas upp på lämpligt ställe. Vi får väl se om vi har fått nya hyresgäster när vi kommer tillbaka om en vecka, eller om fåglarna föredrar de gamla fallfärdiga "lägenheterna"........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar