lördag 4 april 2015

Blåare himmel


än så här, idag, lär det vara svårt att hitta! Det är nästan så att det gör ont i ögonen.........


"Uterummet" har fått bli växthus. Där kan vi inte sitta på ett tag nu. Det är upptaget, som synes!


Ja, det var ju det där med Blomsterlandet......... Vi kunde inte motstå knölarna. Dahlior och ranunkler! Ingen av oss har haft sådana här innan, men någon gång ska väl vara den första. Nu är de i alla fall planterade efter alla konstens regler, och när nattfrostfaran är över får de flytta ut. Fram till dess får de stå här och ta upp plats!


Det är väl tur att de finns, dessa små tåliga blomster! De blommar villigt, växer och frodas och tål en och annan minusgrad eller tre........


Fast Tommy var lite orolig eftersom man har lovat nattfrost - igen - så han täckte över dem inför nattens prövningar...........


Plastpåsar - det funkar säkert. Och i morgon är penséerna som nya, pigga och glada!


Det tog faktiskt inte lång stund med ny jord och lite vatten innan de piggnade till.  När vi köpte dem igår såg de mer än lovligt hängiga ut. Fast det var ju inte så konstigt - de hade ju ingen jord kvar upptäckte jag när jag planterade dem idag!


Jaha - så hittade jag årets första vitsippa! Och självklart växte den där den inte ska växa.  Jag misstänker att trädgården översvämmas av vitsippor



och gullvivor i år! Och de kommer att växa där de definitivt inte ska växa. Men det är smällar man får  ta.........


På morgonen är det en fantastiskt fågelkvittrande i trädgården! Kanske får vi hyresgäster i år igen........


På kvällen för Kanadagässen oväsen. Det är väl OK, det också.


Och lite påskfint har vi här hemma i Drömstugan...........


Snodde bilden på internet.........

Jaha, så är det! Jag fick en grattishälsning på mobilen för en stund sedan - tack, Johanna och Micke! Jag hade ingen aning om att jag hade namnsdag idag! 
Grattis till mig själv då........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar