torsdag 2 april 2015

Glad Påsk!




Ja, för påsken börjar väl så smått idag, eller? Vi skulle egentligen åkt till Drömstugan redan idag, men fick skjuta lite på det - svågern behövde lite hjälp av Tommy. Jag passade på att ta en mysig dag på egen hand med lite packning och matlagning inför helgen. Och sedan lade jag mig i soffan och tittade på "Hur många kramar finns det i världen". Precis vad jag behövde idag! Promenad? Nej - jag har inte varit utanför dörren på hela dagen. Och jag har inte ens dåligt samvete!


Våra växter får flytta in en bit i rummet nu när vi åker. De är tåliga, men solen lyser rätt in genom våra fönster större delen av dagen. Även sådana där ökenväxter som överlever hos oss kan ju få nog om det går för lång tid. Kanske får de flytta med upp till stugan om ett tag - krukväxter lär ju gilla utomhusliv på sommaren, de också.........


Skärtorsdagskvällen närmar sig, grannens flagga vajar i nordanvinden och månen ser ut att vara full vilken dag som helst! (Det är faktiskt fullmåne på påskafton - jag har kollat!)


Så - en riktigt glad påsk önskar jag er alla! 


(Måste bara lägga till - tidigare motiv en gång till, något senare.......)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar