måndag 27 april 2015

Aprilväder

Bilden är från sommaren 2012, närmare bestämt från Björkö gästhamn

kan man lugnt säga! Enligt alla vädersajter som jag lusläser just nu så skulle det bli en fin dag. Ha! Tommy gjorde flera försök innan han kom iväg till varvet. Först var det strålande sol. Sedan hällregnade det. Och till slut haglade det. Det kallar i alla fall jag aprilväder.......
Till slut kom han i alla fall iväg, och nästan hela båten blev tvättad idag.


Själv höll jag mig på hemmaplan och var sjuk i lugn och ro. Det enda jag orkade med var en sväng i trädgården för att se vad som hade hänt sedan igår. En kungsängslilja.........


Det börjar komma nya blad på bergeniorna som rådjuren åt upp i vintras. Fast några blommor lär det inte bli i år.......


Wow - mina favoriter har kommit! Vita krolliljor - i slutet av juni slår de ut!


Och här kommer nog de rosa krolliljorna tror jag.


Löjtnantshjärtan.......

Nu, tredje året i Drömstugan, så börjar jag lära mig vad blommor och växter heter och var de finns någonstans. Inte illa! Men en del flyttar sig? Eller så förökar de sig! Strunt samma - vackert blir det!


Drömstugan i kvällssol. Och i natt är det frostvarning, så vi har täckt över våra dyrgripar! 

Dagens händelse: De första potatisen har tittat upp! Tre stycken närmare bestämt. 2,5 veckor tog det......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar