onsdag 22 april 2015

Nattfrost och sommarvärme


Det där hade vi inte räknat med - nattfrost! Men det är inte så mycket som har kommit upp ännu, så kanske det gick bra. Lite orolig var jag för de nysatta jordgubbarna, men de verkade ha klarat sig bra. Men vi får nog ha koll framöver - det är ju fortfarande en dryg vecka kvar av april! Och nattfrost kan det bli många nätter än......


Idag fick flera av våra land lite ny jord och gödsel. Det behövdes.


Så är busfröna planterade. Busfröna är i det här fallet eterneller som vi fick av Annelie. De får samsas med sockerärtorna, och fram i sommar hoppas jag att vi kan skörda och torka en hel massa evighetsblommor!


Här finns min favorit någonstans - hoppas jag i alla fall! Krollilja - den vita! Men ännu dröjer den.......


Så var det sista potatislandet klart. Amandinepotatis - tidiga! Dem hade vi i pallkrage förra året - då blev det nästan bara blast!


Nog har det gått åt en del kompost - här är nästan tomt nu. Tänk att allt gräsklipp och annat som vi har slängt där har blivit ny jord! Bara att börja fylla på igen då........


Citronfjärilarna svärmar runt över hela trädgården idag. Det finns inte så mycket utslagna blommor ännu, men de älskar thibasten som tur är!


Oj - det gick fort! Salladen är uppe redan. Och lite rädisor också faktiskt.


En ny aktiv dag blev det! Och sommarvärme blev det också - 20 plusgrader på eftermiddagen! Jag hann till och med städa huset. Pricken över i - vitsippsbukett på bordet.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar