måndag 16 september 2013

Regn, spik och fästinglasso


Regn, regn hela förmiddagen. Inte så där så att man direkt kände för att gå utomhus. Men vi tog en inköpstur till Årjäng - igen! Mer isolering, och spik (för 200 spänn - hur dyrt kan det vara - SPIK....?) Fast först tankade vi på bymacken. Vilken tur att den finns, för den lilla Gröna var nästan tom på bensin!


Lite sol var det när vi kom tillbaka hem, så jag passade på att täcka över veden med plast


och den lilla Gröna fick en ny höstklänning så hon inte ska frysa. Äsch, skojar bara - hon fryser inte i första taget. Men nu när hösten är här på allvar rasar det drivor av björklöv över henne, och det är inte så kul att få in dem i motorn via fläkten.........


Nog är här fint i seneftermiddagssol! Idag fick vi, genom grannen, hälsningar från Elsa och Ulrich som sålde Drömstugan till oss. De längtar tillbaka hit, men är glada att vi trivs och tar väl hand om deras ögonsten!


Skuggorna börjar bli väldigt långa......


Lite blommar det fortfarande


och mycket är överblommat men med vackra höstfärger, så den här får stå ett tag till.


Bland allt annat konstigt som vi köpte  idag låg fästingplockaren högt på listan! Igår kväll hittade jag en fästing på magen - fy vad obehagligt jag tycker att det är! Jag fick bort den snabbt, men pincetten gjorde jag mig illa på samtidigt, så nu fick det bli Apoteket och riktiga grejor - en fästinglasso! Nu ska de strypas, de små äckliga odjuren!


En dag med väldigt blandat väder kan man nog påstå - regn, sol, skyfall och sol igen! Och regnbågen........

Typisk höst.....

3 kommentarer:

  1. Fästinplockaren ni köpt är suverän. Den bästa att använda när man ska ta bort de äckliga djuren

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att krypet valde magen - tänk på mig!

    SvaraRadera