söndag 1 september 2013

På Et.....


.....där blommar ljungen!

Monica och jag tog en sväng med Moa och Olga, som aldrig är nödbedda. Det var längesedan jag gick här - jag har inte varit hemma på en månad insåg jag när jag kollade almanackan! Den första augusti åkte jag till Drömstugan igen efter att ha jobbat i två veckor, och idag är det den första september - det är höst från och med idag. Fast tittar man på vädersajterna ser sommaren ut att hålla i sig ett tag till. Inte mig emot........


På Et hade det ändrat sig en del sedan sist. Ersvan är nästan försvunnen - vad händer? Inget vatten nästan! Jag tror att det egentligen behöver regna, och det rätt mycket.


Slånbären har kommit, och det är gott om dem i år. Likör blev gott när vi gjorde det för ett par år sedan, Monica och jag. Snapsen också, förresten. Man kanske skulle plocka lite......


Ner till strandstenarna gick vi. Där blåste det friska vindar, så vi vände snart tillbaka igen.


Och så en sista titt på havet innan vi gick nedför kullen och lämnade det vackra bakom oss. Men det blir fler turer hit innan vi åker tillbaka till Dalslandsskogarna på torsdag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar