fredag 13 september 2013

Fredagen den trettonde.....


Så var det över, besöket. På förmiddagen åkte Monica och Per-Erik. Nya plikter och glädjeämnen väntade därhemma på Rörö. Men vi ses snart, för nästa helg tar vi nog en tur hem.....


Det enda som fanns kvar när de åkte var ett spår i gräset efter den tunga husbilen.......


Tommy satte upp ventilen på andra gaveln - nu har vi ventilation genom hela överdelen av huset! Själv tog jag en tur till grannarna för att lämna tillbaka den fina Torrskogsboken som vi har haft nästan hela sommaren. Där blev jag förstås sittande ett bra tag - det fanns en del att prata om eftersom vi inte har setts på ett tag. 


Ja, och så har jag blivit aktieägare då, för första gången i mitt liv! En ny spännande värld öppnar sig plötsligt..... Det ska bli intressant att se hur detta ska gå.........


I kväll har mörkret lagt sig tidigt, och vi eldar i vedspisen, och den nya värmeflyttaren fungerar, och snart är Fånarna på fortet slut, så då kanske jag sätter mig vid TV:n, jag också, en stund i alla fall. För idag blir det sängdags tidigt. Och någon olycksdag har det inte varit - tvärtom.......

1 kommentar:

  1. Tack för härliga dagar i drömstugan och för trevligt sällskap å många skratt!

    SvaraRadera