torsdag 26 september 2013

Hönö



Där är jag inte ofta, men idag hade jag ett par ärenden där. 
I väntan på färjan från Rörö......


Handarbetsaffären! Jag har ju inte så mycket att göra, så jag tänkte börja brodera.....Skämt åsido - yngsta barnbarnet ska få en "Lassekudde", precis som alla barn i vår släkt har fått i säkert närmare 100 år! Det är mycket jobb, så det tar tid, men jag har som mål att den ska vara färdig till hans ettårsdag i alla fall. Dit är det 7 månader.......


Mina glasögon har fått en smäll och behöver fixas. Men optikern hade lunchstängt, så jag passade på att vandra runt i Hönö Klåva, njuta av det vackra vädret och titta på allt fint där i hamnen.


Vilka färger! Vitt skärgårdshus med rött vildvin och fortfarande grönt gräs mot en septemberblå himmel......


Utsikt mot Vinga fyr


Så vackert!


Vid kajen låg en fin liten fiskebåt som tog passagerare med ut på hummerfiske. 100 kronor kostar det visst........


Så lämnade jag Hönö Klåvas hamn, fick mina glasögon fixade och vände tillbaka till Rörö. Det var en fin tretimmarstur en solig senseptembertorsdag........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar