söndag 24 april 2011

Och så blev det påskafton!


Och nog började den bra! Strålande sol, sommarvärme, shorts och linne.............Cykeltur till affären............ Segelbåtarna börjar samlas i gästhamnen!



......och fiskebåtarna ligger stilla för helgen.



Tre små påskkäringar besökte mig. De hade slut på påskkorten, för de hade varit på så många ställen förklarade de, men såklart måste de få godis i alla fall - om jag fick  lov att ta en bild på dem! De tyckte att det var en bra deal och ställde upp utan vidare! Jag undrar  - glömde fråga dem - tar man sig till Blåkulla på cykel nu för tiden? Eller har man cykelhjälm när man åker kvast?


Och sedan fick jag besök på min uteplats - ett helt gäng samlades där för fika och solnjutande! Och  resten av uteplatserna var också fulla av vuxna och barn som njöt av sommarvärmen!




Från sovrumsfönstret kollade jag dagens aktiviteter: Längst  ner mot hamnen spelades det fotboll, till vänster var det bouletävling och till höger volleybollmatch! Själv tittade jag på............



Och framåt kvällen - knytkalas! 25-talet personer samlades, och minst lika många maträtter dukades fram och avnjöts tillsammans med diverse  drycker av olika slag.............. Och gott var det, och roligt hade vi!


"Systrarna sisters" - Gittan, Eva och Monica



.........och jag själv med min nya hyresvärdinna, Marita! (Ja. jag flyttar snart............)



Och till slut, efter väldigt lång väntan, tändes årets påskefyr!

5 kommentarer:

  1. Visst hade vi en mysig påskafton och lika fint väder i dag vad mer kan man önska sig kram Marita

    SvaraRadera
  2. Ja det blev en riktig lyckad påskafton är fortfarande mätt.. i dag får det bli en slappedag
    skönt....

    SvaraRadera
  3. En påsk vi sent ska glömma...när hade vi en sådan tur med vädret senast?

    SvaraRadera
  4. Ser fantastiskt ut mat, väder och påskefyr!

    SvaraRadera
  5. Maita, Gittan och Monica: Vi kunde inte önskat oss en bättre påskafton!
    Susanna: Du skulle varit med!

    SvaraRadera