fredag 1 april 2011

Första april 2011


Nä, nu får det räcka! Efter en vecka med förkylning och feber trodde jag att jag var frisk, men jag hann knappt börja jobba så var det färdigt igen! Fast etter värre! Samma förkylning, eller en ny, fast ilsknare? Jag har inte den blekaste aning - jag vet bara att här ligger jag, febrig, hostig, igentäppt och hur kass som helst!



Och inte har jag fått min nya Iphone som jag beställde för snart 2 veckor sedan! Efter nästan en veckas väntan efterlyste jag den - då visade det sig att beställningen inte hade blivit lagd! Håhåjaja.......... OK - så en ny beställning då.......... Och jag blev lovad att jag skulle ha den i min hand torsdag eller fredag. Och idag är det fredag. Och har jag den nya efterlängtade telefonen i min hand? Nej, det har jag inte!!!  Jag har fått ett papper där det står att jag ska få den i förrgår......? Ny efterlysning! Jodå - den är ute och valsar omkring, mellan Göteborg, Torslanda, Hönö, tillbaka till Göteborg, Torslanda och Hönö och tillbaka till Göteborg igen. Där ligger den nu.............. Och om jag har tur - väldigt mycket tur - så kanske den kommer till Rörö på måndag! Men som sagt - då ska jag ha väldigt mycket tur! Samtidigt har jag fått ett sms - mitt telefonnummer flyttas till det nya abonnemanget om ett par dagar. Så har jag osannolikt mycket otur så har jag snart ingen fungerande telefon alls!



Nu skiter jag snart i alltihop! Jag drar tillbaka till Thailand igen. 4541:- kostar det till Bangkok! Och Malee Garden är ledigt - det har jag kollat! Mina gamla reskamrater kanske är intresserade av att följa med? Annars sticker jag väl själv......
Trevlig första april på er..................

6 kommentarer:

  1. Men milda makter...Marie-Anne!!
    Har du inte fått Vings kampanjerbjudande?

    SvaraRadera
  2. Supersavertravel har bilj för 2999;- avresa måndag, jag har ju ändå inget jobb så hänger på direkt, bokar du??

    SvaraRadera
  3. Oj Marie-Anne!
    Är det ett aprilskämt det där med telefonen. Jag skrattade gott åt ditt roliga sätt att beskriva dina vedermödor, men aj vad glad du ska bli när den kommer. Krya på dig Kikki

    SvaraRadera
  4. .. förresten så har de bättre förkylningsmediciner i Thailand...!
    Yvonne fd och framtida reskamrat!!

    SvaraRadera
  5. Jag har haft ett stort paket från Canal Digital som valsat mellan Torslanda - Hönö - Torslanda - Göteborg - Torslanda.. Det tog åtta dagar för det att nå den riktiga desitnationen Rörö. Idag! Pust!!
    Krya på dig!!!

    SvaraRadera
  6. Glömde säga: den som väntar på något gott - väntar alltid för länge!! ;-)

    SvaraRadera