onsdag 20 april 2011

Hemma-arbete


Idag startade min hellediga vecka. Och vad gör man då? Jo, tar tag i allt som man skulle gjort för längesedan men skjutit upp/inte hunnit med/struntat i........... Även Monica hade fått ett "att göra"-ryck. Där var det hundklippning som gällde - även hundar ska vara fina när det är påsk och inte se ut som ovårdade raggmunkar  (fast jag gillar när de ser ut som raggmunkar förstås!) Men Monica hade bestämt sig - de ska klippas (inte trimmas - den tiden är förbi......)! Olga var som vanligt måttligt road - hon tog varje chans hon fick att smita!



Och titta bara hur svårt deprimerad hon ser ut där på klippbordet - trots att hon blir så fin! Men allt går över - hon studsade glatt när det hela var klart, men aktade sig noga för att komma för nära matte - man vet aldrig......... Och sedan var det Moas tur - och hon finner sig i sitt öde utan att krångla. Även hon blev vacker - förhoppningsvis har Monica en bild på henne..........





Själv tog jag äntligen tag i det som hängt över mig ett tag nu - bilen! Den stackars Forden har inte blivit tvättad en enda gång sedan jag köpte den, så det var hög tid. Städa inuti - ja, det behövdes också! Så tre timmars jobb med risk för ryggskott fick det bli. Nu blänker hela bilen både in- och utvändigt, och jag är oerhört nöjd med mig själv! Tur att jag inte ska köra på några dagar nu - det skulle vara synd att förstöra ett sådant fantastiskt resultat!



Hemma igen - laga lite påskmat till påskaftonens knytkalas, och titta på påskägget som jag fick av grannarna igår. Mycket godis i det...............Jag kanske skulle smaka, bara en liten bit förstås............

3 kommentarer: