onsdag 13 april 2011

Det blir en ny resa!


Nu har jag gått och blängt surt på mina deklarationspapper i över en vecka. I vanliga fall har det bara varit att kolla, skriva under och skicka in. Men den här gången - icke! Jag har ju sålt lägenhet, så det var lite mer komplicerat..........Men - det ska ju göras, förr eller senare, så det var lika bra att ta tag i eländet. Och ser man på - det gick förvånansvärt bra! Framför allt när jag kom till skatteuträkningen. Den såg riktigt trevlig ut. Återbäringen räcker till nästa Thailandsresa!



Men inte riktigt ännu - det får vänta till vintern. Jag behöver spara ihop lite pengar till uppehälle också! Så någon gång i januari - februari blir nog lagom.  Men då lämnar jag solnedgångar på Rörö...........



............för solnedgångar i Thailand! Och den här resan ska bli ännu längre än den förra - 2 månader tänker jag mig nu. Det gäller att snåla med semesterdagarna framöver, så någon sommarsemester blir det inte för min del i år. Men vem behöver sommarsemester - med mitt schema är jag ändå periodvis mycket ledig, och inte behöver jag åka iväg någonstans - jag bor ju i Paradiset!
Såklart har jag redan börjat titta på resor, men det är lite för tidigt ännu - de flesta flygbolag har inte lagt ut några resor så långt fram. Men det kommer, och då gäller det att vara med och slå till i tid!
Undrar om jag får något ressällskap en del av tiden?


Förresten - det händer saker på Rörö också! Från mitt fönster ser jag att det är full aktivitet nere i Fiskeboa! De öppnar på skärtorsdagen, så de har nog att göra. Gissa vem som bänkar sig där på uteserveringen nästa torsdag.............

6 kommentarer:

  1. Grattis till återbäringsslanten = Grattis till grundplåten för nästa resa till Leendets Land! Skulle absolut inte ha något emot en drös med slantar för samma resmål: Lena, Bangkok, Annika Jonasson, alla nya vännerna, all supergod mat, stränder, havet, palmer, utflykt med barnen från slummen... och tusen andra saker.
    Ang. utflykt för barnen så får jag efter påsk 100 par barnsockor skänkta för ändamålet. 100 procent av intäkterna går till nästa utflykt!!
    Hjälp mig gärna göra barnens och min dröm verklig!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Då ses vi i vinter... men vi ses redan om en månad också, kram storsta’n!

    SvaraRadera
  3. Å vad härligt med skatteåterbäring!! Grattis till det!! Härligt att kunna redan nu planera för nästa flykt från vintern till paradiset under palmerna!
    Så är det en underbar bild på Långholmen!! Mitt hus i mitten.. Kom gärna och hälsa på nån gång.. :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till skatteåterbäring...det kommer inte att hända mig, men på skärtorsdag får du sällskap i Fiskeboa...du vet väl av vem?

    SvaraRadera
  5. Doris - tack! Vi ska väl ses snart?

    Britt-Marie - Självklart ses vi i vinter! Men innan dess ses vi både här och där...........

    Madelene- Tack! Jag planerar..... Kommer gärna och hälsar på!

    Monica - Skärtorsdag - det ska bli fint väder. Uteserveringen!

    SvaraRadera
  6. Grattis till återbäringen och till ett klokt val ang. hur du ska använda pengarna. Två månader - härligt - lite som att "bo in sig" inför kommande år!

    SvaraRadera