onsdag 6 april 2011

Husligheter


....har jag roat mig med idag. Städa - hur kul är det? Inte särskilt, men det är riktigt skönt när det är gjort. Och baka kanelbullar - det har jag inte gjort på väldigt många år! Jag slutade med det när jag insåg att det nog inte var min grej - jag misslyckades varje gång och blev stående med ett gäng platta, stenhårda saker som ingen ville äta. Så jag bestämde mig för att jag inte gillar att baka (snacka om rationaliseringar......) och lade ner den verksamheten. Men ibland kan jag få idéer - jag kanske har blivit äldre och duktigare? Så det blev Projekt Kanelbullar. Och oj vad de blev lyckade, vackra och goda! Nu är jag riktigt stolt och vill gärna bjuda hela ön på fika med hembakta kanelbullar! (Sonen, som säkert har saknat en bullmamma, kommer inte att tro sina ögon och öron!)



Och spaningen efter våren fortsätter. Inte är det mycket att spana på.men de här knopparna ser ut att vara på gång i alla fall. Fast värmen, den är inte mycket att hurra för. Ännu har det inte varit tvåsiffriga temperaturer!

Och apropå temperaturer så kommer Thailandsgänget hem i morgon - dvs Monicas man och barn. De har inte haft tur med vädret på sin tvåveckors semester - det har regnat och regnat! Fast de sista dagarna rättade solen in sig i ledet och dök upp som den ska! Så förhoppningsvis är de glada, solbrända och nöjda när de landar i morgon. Och temperaturen har det inte varit något större fel på - varmt regn är härligt!

3 kommentarer:

  1. Jag är så lycklig för ditt bullbak...tittar kanske in i morgon!

    SvaraRadera
  2. Jag var ute på spaning efter våren igår men idag blåser det för mycket. Hoppas att du hade det skönt i lägenheten på Malee Garden efter oss. Jag har följt dig och läst vad du/ni skrivit. Toppenställe/toppenby!!!!

    SvaraRadera