tisdag 5 april 2011

Den tekniska idioten......


......dvs jag, fick äntligen det efterlängtade paket som nu snurrat runt i nästan en vecka mellan olika postställen. Hur svårt kan det vara, när adressen är fullständigt korrekt? RÖRÖ stod det med stora bokstäver när den äntligen kom. Men nu glömmer jag all frustration och irritation- jag har den i min hand! Och det första som hände var att jag inte lyckades klura ut hur fasiken man ska kunna få i sim-kortet...........Tack Yvonne, som stod i ett parkeringsgarage med dålig täckning när jag ringde. Jag lyckades till slut! (Och hittade långt om länge det lilla instrument jag egentligen hade behövt - på ett märkligt ställe......) En stoppnål blev räddningen!
Och sedan var det bara resten kvar. Tur att man har en tekniskt begåvad och Iphonevan son! Han guidade mig per telefon igenom den första svåra delen. Och sedan fortsatte han att guida mig när jag körde fast. Och hur fasen får jag in Facebook? Och mailen?
Allt löser sig, och jag - den tekniska idioten - lär mig nya saker hela tiden! Och jättekul är det! Och på torsdag kommer mitt gamla nummer till min nya telefon.......



Och hur ska jag ha tid att jobba? Jag har ju så mycket i huvudet och så mycket jag måste lära mig.... Tja - det blir väl till att nagga lite på sovtimmarna framöver.......... I går kväll var det i alla fall dags att åka in och jobba!


Åka till  stan 19.35 - det är jag ganska ensam om. Det är snarare så att eftersläntrarna kommer hem med den färjan, och ingen som inte måste åker åt andra hållet. Fast jag måste. Och min bil ser väldigt ensam ut i färjkön, som ju inte ens är någon kö - det är bara jag!

Men man kan ju sitta i bilen och leka lite med den nya leksaken medan man väntar på färjan............



5 kommentarer:

  1. iPhone är nästan farligt skoj. Man blir lätt sittande hur länge som helst och gör mer eller mindre onödiga saker :D Har du lagt in iTunes i datorn nu då?

    Hej hej hälsar iPhone-Fånen BM som inte är inloggad för tillfället

    SvaraRadera
  2. Det är sant - farligt skoj! Och Itunes är inlagd!

    SvaraRadera
  3. Jag beundrar dig som tar dig an nymodigheterna så bra!! Själv är jag väldigt seg och sen på den punkten.. Fast jag är född på mitten av sextiotalet.. :) Lycka till med nya prylen! Den verkar rolig att ha!

    SvaraRadera
  4. Bra att du lär dig, men glöm bara inte bort alla kunskaper, för jag får min i slutet på veckan..sa dom(!) Hmm...hoppas på det iaf...

    SvaraRadera
  5. Lägg in gratisprogramet Shazam. Det kan tala om vilken låt du hör på, otroligt imponerande! Hälsar jag som är inloggad igen :D

    SvaraRadera