fredag 22 april 2011

Långfredag - en skön, lång fredag!


Lång blir den när man vaknar klockan 6! Bilden är tagen något senare. strax efter 7, och det är fortfarande lite morgondimmigt, men solen är uppe och det är absolut vindstilla!



Minipenséerna på "balkongen" trivs och blommar nästan omåttligt.....



Påskliljor har jag både inne och ute........



Orkidéerna blommar och blommar och tar aldrig slut - ingen är gladare än jag!



Min vita favorit!



Under dagen är det en oavbruten ström av människor som går förbi på vägen utanför. Många fritidsbåtar har hittat in till gästhamnen. Och jag gissar att Röröboa har att göra idag också...........



Grillkväll hos Monica och Per-Erik......... kött, potatisgratäng och sallad. Själv bistod jag med parfait med björnbärslikör, varma björnbär och nybakade kokosflarn. 



Värdparet - mätta och nöjda tror jag!



Pynt på vägen hem!



Och hemma: Trappan påskprydd - av Madde (grannen) gissar jag!



En riktigt fin påsk önskar jag er alla!

4 kommentarer:

  1. Som vanligt fina bilder...nu fortsätter vi påskfirandet i morgon!

    SvaraRadera
  2. Vilken blomsterpakt!!
    Glad Påsk!!

    SvaraRadera
  3. Åh, så mysigt det ser ut - UNDERBAAART - fin bild på den dimmiga utsikten strax efter 7 - fortsatt Glad Påsk! Kram S

    SvaraRadera