onsdag 27 april 2011

Explosion!


Varenda vår är det likadant! Från gråbrunt överallt, smutsig snö, leriga vägar och iskall snålblåst vänder det! Innan man ens har hunnit blinka är det plötsligt full vår, på god väg mot sommar! Och visst blev det så i år med! Kameran och jag tog en eftermiddagssväng på ön för att kolla vad som hänt de senaste dagarna....Och hittade buske efter buske med forsythia i full blom!



Jag gick badstigen - inte minfältsvägen!



Murgrönan har hittat ett bra träd att slingra sig runt..........



Badplatsen - lugnt och stilla, men inte länge till..........



Och mitt i sanden på badstranden blommade maskrosorna.



Vitsippor så långt man kan se......



Vad detta är vet jag inte, men vackert är det i alla fall!



Nyutslagna björkar........



Och här växte jordgubbsplantorna ikapp med rabarber och gräslök.



Mer ätbart - de första små nässlorna. Nässelsoppa är riktigt gott! Men handskar behövs när man ska plocka dem.......



Fullt utslagna tulpaner..........



Nyklippt gräsmatta och landet grävt och klart för potatissättandet (tror jag......).



Ett nytt hus på väg upp strax ovanför hamnen. Vilken utsikt de som ska bo där kommer att få!



Grannbarnens kaninungar tycks trivas och frodas av allt nyplockat grönt som de får nu. Späda maskrosblad lär vara en favoriträtt!



Och i gräsmattorna blommar redan tusenskönan! 

2 kommentarer: