lördag 13 februari 2010

Lika som bär?



Mina orkidéer trivs inte! De tycker inte om vinterljuset och torr värmeledningsluft. De vill eller vill inte ha vatten - jag vet inte riktigt. Jag känner precis likadant. Skillnaden mellan mig och mina orkidéer är att jag är tvungen att gå ut - det är inte de! Annars är vi ganska lika............både de och jag liksom skrumpnar ihop så här års!
Jag hade stora planer på att gå en riktig långpromenad idag. Det sprack totalt när jag kom utanför dörren. Det var så fruktansvärt kallt att öronen krullade sig! Det blev spårvagnen.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Du gör så rätt så...vad ska du ut i kylan och göra? Nej ...spara dig tills varmare breddgrader....och stanna inomhus och ta hand om dom stackars orkidéerna...och föresten jag trodde det var någon helt annan du var så lik....

    SvaraRadera
  3. Man kan inte skriva vad som helst............

    SvaraRadera