lördag 20 februari 2010

Göteborg - staden i snökaos

Snacka om resor! Efter en vaknatt skulle jag ta mig hem i morse - sängen hägrade! Det tog tre gånger så lång tid som vanligt! Att stå och vänta på ordinarie spårvagn eller buss var inte att tänka på. Det var bara att hoppa på första bästa åkdon som skulle ta mig en liten bit närmare hemmet. Det gick vägen till slut, men nästa prövning kommer ikväll när jag ska ta mig tillbaka till jobbet för ytterligare en vaknatt.





Såhär ser det ut i min närmiljö - dvs min balkong och lekplatsen på Kvilletorget. Oerhört tråkiga bilder! Snön vräker fortfarande ner och har gjort så i två dygn nu - man kan undra var detta ska sluta. Tidningsbilden är ett par veckor gammal, men repriser är vi ju vana vid nu - jag tycker att löpsedlarna har sett ut ungefär så här sedan innan jul. Nu får det väl vara bra?!!!

3 kommentarer:

  1. Du vet väl att man alltid ska vara positiv.....snön är ljus, ren, vacker, mjuk, lätt och jag vet inte vad...så ta det med ro...våren kommer snaaart.....

    SvaraRadera
  2. Bloggar du!? Va kul, och ojoojoj va snö ni har! Kram från oss i värmen!

    SvaraRadera
  3. Monica, jag ÄR positiv - för det mesta!
    Britt-Marie - vad kul att du hittade hit! Jag började nyss blogga - tränar inför resan. Det är mycket att lära........

    SvaraRadera