måndag 1 februari 2010

Korta resor

En ledig vecka nästan slut! Men jag hann med två korta resor i alla fall. Två dygn på underbara Rörö, där jag kommer att bo förr eller senare (när jag inte bor i Thailand), trevliga vänner, ljuvlig mat och en hel solskensdag! Faktiskt kan solen värma lite i slutet av januari om man anstränger sig väldigt mycket för att känna efter! Vissa av vännerna åker till Thailand om en vecka. Avundsjuk? Jag?
Ett knappt dygn hemma innan det var dags för nästa lilla tripp, till pappa i Ed i Dalsland. Två dygn där också, på det ställe jag är född och uppväxt. Men herregud vad mycket snö! Var det verkligen så här när jag var liten? Och tyckte jag verkligen om det? Tveksamt - jag har starka minnen av att jag ständigt frös, precis som nu....... Fast det blir värre för varje år............
I morse var det dags att åka hem till stan igen. Men hur kul är det att stå på järnvägsstationen i Ed i 25 minuter, i en decimeter nysnö och 12 minusgrader och vänta på ett försenat tåg??? Och värre ska det bli, sägs det.
När jag kom hem hade jag fått ett mail angående min Thailandsresa - flygtider ändrade! Jag blev väl lite nervös, men avgång 5 minuter tidigare från Bangkok till Phuket kan jag stå ut med. Det innebär ju bara 5 minuter extra i paradiset!

1 kommentar:

  1. Vad du måste ha frusit på järnvägsstationen....du som är en VVV:are!!! Kanske något att minnas med ett smått välbehag när du svettas i Thailand om några månader....

    SvaraRadera