onsdag 24 februari 2010

Lite hopp!





Den 24 februari - 4 dagar kvar av denna hemska vintermånad, vars enda fördel är att den är kort, åtminstone om man ser till antalet dagar. Jag behövde luft och ljus, så jag bestämde mig för att gå ut en stund. Och det var sol! Och det var på rätt sida 0-strecket! Och solen värmde, och snö och is började smälta! Det är knappt man tror att det är sant! Men man får passa sig för mordredskapen som hänger hotfullt överallt - istappar är inte att leka med! Dessutom påpekade min granne att det ska bli snöstörm i morgon igen. Jag väljer att inte tro på det........
Idag är det exakt 10 veckor kvar till avresa! För att fira detta och det trevliga vädret slank jag in på Thai Spice och köpte med mig lite thaimat. Det är härligt att ha flera små thaihak i närområdet! Billigt är det inte förstås - efter en snabb huvudräkning kom jag fram till att på favoritrestaurangen i Ban Sayoarn , J-Fai, där matbilden är tagen, skulle man för samma pris fått middag för två personer inklusive två Singha per person. Och då hade det ändå blivit pengar över till dricks! Men vad gör det! Gott var det i alla fall!

4 kommentarer:

  1. Är det bara 10 veckor tills du kommer?! Då är jag snart 50 år då... Oj va fort det går.

    SvaraRadera
  2. Britt-Marie - ja, 10 veckor bara!? Och 11 veckor kvar av din ungdom...... Skojar bara - 50 är en jättebra ålder!

    SvaraRadera
  3. Hoppas thaimaten var lika god och hade samma sting som på J-Fai....
    Våren närmar sig Marie-Anne...solen skiner, vinden känns inte så isande och det blir ljusare för varje dag...blir lite avis när jag tänker på att om 10 veckor är du "där" igen!!!

    SvaraRadera
  4. Den var god, men inte som på J-Fai.... Nu är det snöyra igen............

    SvaraRadera