fredag 5 februari 2010

Lev idag?


Ja, det ska man ju göra - det tycker jag också. Men hur lätt kan det vara ibland? Jag har nu tagit mig själv i kragen, klätt på mig allt jag har (det tog en kvart) och gått ut på en promenad, över Göta Älvbron in till stan. Och hur kul är det? Inte kul alls. Man blir genomsvettig förutom om låren, som är iskalla, och ansiktet, som är till hälften förfruset. Så om jag ska kunna leva idag är det tur att om tre månader idag går planet! Det känns länge, men jag har i alla fall något att se fram emot, och det behöver jag vid den här årstiden. Och när jag tänker efter, så är det faktiskt nästan 2 månader sedan jag bokade resa, och det känns som om det var igår! Så 3 månader är väl inte så länge...........

5 kommentarer:

  1. Ja tiden går fort du ska se att du knappt hinner att blinka för än du sitter på planet till thiland och glömt denna kalla hemska vintern.

    SvaraRadera
  2. Din beskrivning av hur du klär dig är så målande....känner igen mig själv.....varför ska man inte kunna vara varm över HELA kroppen när man är välklädd....nej vissa delar blir förfrusna och andra svettiga!!! Jag säger som Marita...tiden går så himla fort så du är snart hemma igen...och packar för vår resa i november....

    SvaraRadera
  3. Oj...jag glömde...den där skylten talar för sig själv...den känner jag igen....

    SvaraRadera
  4. Monica - tack för den! Skylten alltså.

    SvaraRadera