måndag 3 augusti 2015

Mitt plåster och jag (och fem dagar kvar)


Det är väl ganska  märkligt egentligen - det är ju faktiskt två år sedan Pajen bodde hos oss en månad i Drömstugan. Men inte  har han glömt, inte! Han har bestämt sig för att det här är mitt ställe. Alltså följer han mig i hälarna hela tiden. Även i svampskogen. Det var aningen jobbigt faktiskt. Det är svårt att plocka svamp med en hund som kliver under fötterna hela tiden. Trots det var nog faktiskt min påse tyngst är vi var klara............


Och så var rensningen klar, och vi bjöds på en GT efter avslutat arbete!


Vi har haft ett alldeles ljuvligt väder hela dagen, och fram emot kvällen var det grilldags - för andra gången denna så kallade sommar!


Fast det blev lite småkyligt, så vi flyttade in och åt på insidan. 

Nu har Monica och Per-Erik dragit sig tillbaka, och snart ät det dags att sova för oss också. Pajen har slagit sig till ro i soffan, men när jag går och lägger mig lär han följa med och slå sig ner vid fotändan av sängen, mitt stora, fina, vita plåster..............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar