lördag 15 augusti 2015

Bara blommor och sju dagar kvar


I morse sa vi hej då till vår vik. Kanske kommer vi tillbaka en sväng igen innan sommaren är över........


På tre dygn hinner det hända en del. Vår million bells nere vid vägen hade tagit sig fint i värme och sol. Den som var kvar alltså. Den andra hann ju drunkna innan värmen äntligen kom..........


Den här hoppas jag ska blomma hela hösten!


Nu är de kvinnohöga och blommar för fullt,


de blå bolltistlarna!


Solbrud tror jag att den heter. Stor, gul och vacker!


Renfanan är fantastisk! Den är precis nyutslagen och växer både här och där i trädgården.


Här har vi nog sommarens sista ros, i alla fall i vår trädgård,


och sommarens första rosa flox!

Nu ska vi ta det lugnt ett par dagar och försöka kurera de där förkylningarna. Tommy sov en stund när vi kom hem från sjön - han är ungefär lika dålig som jag var igår. Jag mår lite bättre idag, har duschat och bytt kläder (behövligt efter 4 dygn!) tvättat och lagat mat. Sedan tog jag också slut. Men nu får vi ladda upp inför sommarens andra stora händelse. 7 dagar kvar........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar