måndag 24 augusti 2015

Min kusin och jag


Femton år sedan? Ja, något i den stilen är det. Som barn sågs vi några gånger varje år, och det var höjdpunkter på året för oss båda! Idag skulle Agneta och hennes Anders komma till Rörö.


Mitt på dagen kom de, och efter en fika tog vi en promenad i naturreservatet så att jag fick visa upp i alla fall en del av Rörö innan åskregnet var över oss. Hästarna stod högst uppe på berget - fina silhuetter mot åskhimlen.........


Varmt och shortsväder var det. Agneta har att göra med att ta bilder 


och visa för Anders! Och skicka till bröderna - mina andra kusiner!


Och här är vi - Day and Night! Det var så vi kallade oss som små.......... Den ena blond - den andra mörk. Logiskt då, eller hur?


Så kom vi lite närmare hästarna på vägen tillbaka.


Nu blommar ljungen!


Åskvädret hänger över oss, men vi klarar oss


nästan ända hem innan det brakar loss. Och sedan kom det av sig........... Det blev inte många droppar innan solen kom tillbaka och det blev en fin kväll. Som övergick i nya skurar när Agneta och Anders tog en kvällspromenad efter middagen..........

Så himla mysigt att äntligen träffas efter så många år. Och prata barndomsminnen! Tänk vad det har hänt mycket sedan vi sågs senast..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar