måndag 10 augusti 2015

Nadjas och Fredriks bröllop del 2 - bröllopsfesten


Bröllopet var i lördags. Idag är det måndag. Men det finns gränser för hur mycket bilder (och text) man kan klämma in i ett enda inlägg, så det får bli så här. Jag måste ju ha med så mycket som möjligt från den här dagen! Så: Håll tillgodo!


Från vigselplatsen hade vi en bit att gå. En rätt så lång tur var det från bröllopskullen och bort till Hamnkrogen, i alla fall om man har en liten Zion och ett par pensionärer i släptåg (vi alltså!). Men det gick bra - vi kom ju fram till slut. Och vackert var det på vägen dit!


Välkomstdrink, en fantastisk buffé, tillagad av brudgummen förstås, och så tal! Nadjas pappa, och mamma.......


Jag fick den stora äran att tala allra först, jag....... Det gick väl hyggligt, särskilt som det inte alls blev som jag hade tänkt!


Bröllopsgäster


och toastmastern, Ray. "Det finaste man har sätter man på bordet" sa han. Jag tror att han menade dottern och inte rosorna.......


Tommy - mätt och nöjd..... Äldst i gänget kanske?


Nadja höll tal till Fredrik. En fin dikt hade hon skrivit.......


Och Fredrik höll tal till sin nyblivna hustru. Inte ett öga var torrt efter de där talen - i alla fall inte mina.......


Det gick bra! Nu kan båda slappna av och kramas lite till.


Vi flyttade ihop borden så vi kom lite närmare varandra. Och fler tal blev det.......


De två minsta gästerna roar sig med varandra en stund.


Lite paus på utsidan.


Zion med storasyster......


Äntligen! Bröllopstårta på gång! Alla barn stod först i kön! Jamie, Leo och Milton.


Nadjas lilla Moa väntar också på tårtan.


Vacker var den, och oj så god - det tyckte till och med jag, som inte är någon tårtfreak i vanliga fall! 
Brudparet ska förstås skära tårtan först. De lyckades med konststycket att inte välta bitarna som de skar upp åt varandra. Det bådar väl gott för framtiden.......


Brudvalsen. Den var eldig!

Zion och Moa blåste massor av såpbubblor i bakgrunden! Det var mycket såpbubbleblåsande för alla, vuxna som barn,  hela dagen, i stället för riskorn. Såpbubblor var mycket roligare!


Zion, som älskar att dansa, fick också en bröllopsvals med pappa!


Solnedgång över Öresund denna ljuvliga dag!


Vackrare kväll kunde de nygifta knappast ha fått än den här!


Kärlek i solnedgången!


Och pappa - dotterkärlek i samma solnedgång! Tack Isabelle, mitt hjärta, för solnedgångsbilderna!


Vi missade ju solnedgången, Tommy och jag. Vid åttatiden tog barnen slut, så vi äldsta tog med de yngsta och åkte hem. De andra fortsatte tillsammans med sådär 1000 andra att dansa och festa många timmar ännu. Ja - inte de nygifta förstås. De försvann till okänd ort för egentid och bröllopsnatt!


Fast därhemma hade vi också solnedgång. Inte lika spektakulär kanske, men vacker var den!

Så var den över, Nadjas och Fredriks fantastiska bröllopsdag, den 8 augusti 2015. Jag tror att vi som var med kommer att minnas den länge.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar