onsdag 27 maj 2015

Sköna maj........


Det vet jag inte förstås. Kallare majmånad var det rätt längesedan jag upplevde. I två dagar har det varit kallt, och regn, sol och åska har avlöst varandra, Jag satte mig på utsidan med en bok, Efter två minuter fick jag gå in igen - det kom en riktig störtskur!


Tommy kom tillbaka efter två dygn på Rörö - intensiva sådana! Och då måste han ju kolla vad som har hänt i trädgården. Vinbärsbuskarna verkar ha överlevt rådjursangreppen......Om det blir några bär återstår att se!


I potatislandet har alla 29 potatisen kommit upp! Täckodlade....... Nu får vi se om vi får midsommarpotatis. Jag är tveksam. Tommy är positiv.


Så kom det en skur igen. Och tvätten hänger ute. Där får den hänga tills den är torr. Det kan ta några dagar förstår jag när jag tittar på vädersajterna.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar