fredag 1 maj 2015

Första första-


-majtåget i hans liv! Zion somnade gott medan slagorden skallade. Det är trygghet, det!


Vi var rätt långt ifrån första majtåg och demonstrationer. Tommy har gjort diverse insatser idag - planterat ringblomsfröer runt blåbärsbuskarna 


och planterat gurkfröerna som vi fick av Annelie (det ska bli en massa inlagd gurka till leverpastejmackorna och köttbullarna i vinter......)


Jag? Jag har gjort absolut ingenting. Utom att ta några bilder då. På vitsippsbacken till exempel.


Och på liljekonvaljerna som har kommit långt - det är redan knoppar på dem!


Vintergröna - tror jag. En tacksam liten blå blomma som kommer tidigt. Vi har många!


Jordgubbarna tycks trivas i pallkragen. Nu måste vi ordna någon slags nät eller nåt så vi kan få ha dem ifred i år!


Idag hittade jag de första förgätmigejblommorna - Dalslands landskapsblomma! Rätt passande såhär den första maj tycker jag......


Vi har haft en riktigt fin dag, med mer sol än moln, och väldigt varmt på uteplatsen. Välförtjänt vila! Men vi måste nog täcka odlingarna inatt igen.......

Mot slutet av veckan ska det visst bli stigande temperaturer och fint väder. Typiskt att jag måste åka hem ett par dagar då,,,,,,,,,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar