fredag 29 maj 2015

Passa på!


Åh vad häftigt! Och åh vad synd att mitt kamerabatteri låg på laddning just då! I förmiddags dök det upp en liten räv här, en unge. Han tog en sväng runt huset och vandrade vidare upp till vedboden. Där låg plast över sågen, och det tyckte han tydligen var roligt när den fläktade i vinden, för han bet tag i plasten och ruskade den en stund innan han försvann iväg på nya äventyr. En lekfull rävvalp - hur tråkigt var inte det att jag missade den med kameran!


Helt plötsligt hade morgonstjärnan slagit ut. Den är så fin!


Man får passa på. I morgon ska det visst bli dagsregn - igen! Tommy tog fram gräsklipparen och lyckades nästan klippa allt han planerat innan maskinen helt plötsligt lade av. Jaha - då blir det väl reparation i morgon då.........


I morgon ja.......Jag hade väldigt gärna velat åka till Bäckefors och gå på trädgårdsmarknad där. Men hur kul är det om det ska ösregna hela tiden? Vi får väl se..........


Jag gjorde väl inte så värst mycket nytta idag. Jo, jag bar in en massa ved - den går åt! Vi eldar morgon och kväll för att få en acceptabel värme den här kyliga försommaren. Och så gav jag tomatplantan och chiliplantan ett nytt hem i den där pallkragen där vi planterade gurkfrön som antagligen har ruttnat vid det här laget. Upp kommer de i alla fall inte. Men plantorna mår nog bättre där än i hinkarna där de stod innan, i alla fall om vi åker härifrån någon längre stund och inte kan passa med vattning. Och vem vet - kanske vi försvinner ett tag........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar