måndag 25 maj 2015

Bara jag - och så barnbarnspojkar!


Så åkte Tommy till Rörö idag och ska stanna ett par dagar. Det känns som om det har varit mycket åkande fram och tillbaka hittills i vår - är det inte jag som har måstegörasaker hemma så är det han. Men det är väl bara att bita ihop antar jag.......fast nu är jag lite trött på alla flackande fram och tillbaka. Och det blev tomt här.


Men det är klart - sysslolös är man aldrig här. Idag fick cykeln lite välbehövlig omvårdnad. Ny ventil, däcken pumpade och en tvätt - det gjorde underverk med den Röda Faran! Och när allt var klart blev jag lite sugen på en provtur.


Så jag cyklade till affären för att handla lite nödvändigheter. Det känns att jag inte har cyklat på ett tag. Och det sluttar uppför nästan hela vägen. Och jag, som fortfarande är rätt slut i kroppen efter den senaste månadens pärs, kände att jag behövde en paus innan jag cyklade tillbaka hem. En kopp kaffe och en croissant utanför Optimisten satt väldigt fint.........


Nu är det snart dags - Camassian är på väg att börja slå ut!


Och dillen trivs tydligen bra på verandaräcket!


Middag - rester från igår. För omväxlings skull satte jag mig på Tommys plats och insåg att hans utsikt är mycket bättre än min! Tror att jag ska sno den där platsen för gott............

Nu tar jag kväll och eldar lite i spisen innan det är dags att sova. Fast jag har sovit en timma på soffan redan, min vana trogen. Det får man lov att göra när man är en klen fritidsforskare.......


För en stund sedan fick jag bilder från Annelie. Zion får hjälpa till att köra grävmaskin! Det måste vara fullständig lycka när man är två år!


Storebror Leo tittar på, han. Fast han fick säkert också köra...........


Jag saknar dem! Det är onödigt långt mellan oss.........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar