tisdag 12 maj 2015

Ögon


-akuten på Mölndals sjukhus var dagens projekt! 9.45 gick färjan i morse. 12.15 var jag på plats.


Lite fundersam blev jag när jag läste på skärmen. 6 timmar? Ja ja - det får ju gå. Jag har inte så mycket val. Men redan efter en halvtimma fick jag komma in till sköterskan. Sedan blev det väntan, men


vid 14-tiden tog jag en halvtimmas "permission" för att få i mig något ätbart. En leverpastejmacka, stor som en hel middag!

Tillbaka till akuten igen, och jag blev inkallad direkt! Sedan fick jag vänta, och så in igen, och så lämna blodprover, och sedan fick jag gå hem! Då var klockan 16.15 - fyra timmar tog det hela. Men än är det inte över - fortsättning följer......

Strax innan19 var jag hemma igen, trött och hungrig. Och inte såg jag så bra. Jag fick droppar i ögat som vidgar pupillen, och det där sitter i ganska länge. Inte för att jag såg så himla bra innan heller förstås, så skillnaden är väl inte så stor.........

I morgon kommer kärt besök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar