onsdag 20 maj 2015

Djur!


Idag tog jag itu med städningen. Fast fortfarande är jag lite klen, så jag orkade bara hälften innan jag tog slut.


Tommy pysslade med båten några timmar. Nu har vi ett nytt lås i stället för det gamla trasiga! Och nu hoppas vi på påmastning snart.........

I trädgården blommar det. Mossflox.........


Röda gullvivor. Och bakom dem kommer en vit riddarsporre. Förra året hade vi två, men i år kommer bara denna. Vad hände med den andra?


Så har de kommit i jorden, dahliorna! Tommy tröttnade på att ha dem inne och skola ut dem, dag ut och dag in, så han planterade dem i ett land.  Nu får vi bara hoppas att nattfrosttiden är över, för frost lär de inte tåla!


I morgon skördar jag rabarbern!


Någon sade att sur jord kan ge olika färger på blommorna. Här i skogen är nog jorden rätt sur. Kanske det är därför vi får alla möjliga färger på förgätmigejen - allt ifrån vitt till blått, rosa och lila. Vackra är de i alla fall!


Och så har löjtnantshjärtat slagit ut! 


Trädgårdsarbetaren..........


Inte ett enda djur har vi sett hittills. Vi har bara sett spåren efter denm - avtuggat både här och där! Men i kväll kom två rådjur och kollade igenom trädgården. De verkade inte hitta något särskilt gott, så de försvann snart..............


Liljekonvaljer och förgätmigej måste man väl ha när det är nystädat..............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar