onsdag 6 maj 2015

Ickeförbud!


Minsta barnbarnet är hos pappa i Skåne. Den bilden kan jag inte motstå! (Tack Fredrik!)


Kallt. Regnigt. Och förkylningen går visst aldrig över. Nu har jag väl smittat Tommy en gång till då......... 
Men det växer i våra land i alla fall. Regn i två dagar var säkert bra. Fast nu räcker det!


Räven har gått rätt igenom potatislandet. Undrar om det är vår Ronald från förra året som har varit framme? Hon kunde väl gått runt kan man tycka. Det är nog i alla fall inte vargen som var synlig alldeles i närheten här igår - spåren är för små! Men vem vet - kanske vargen dyker upp här också. Fast då lever grannens får lite farligt kanske.......


Den här känner vi inte igen. Men det ser ut att vara en hyacint av något slag. I vilket fall lär det vara något som inte rådjuren gillar!


i hällregnet igår hittade Tommy knoppar på den första rododendronen. Den blir vit när den slår ut på riktigt. 


Idag var knopparna fortfarande väldigt rosa.


Vi hade ingen lust eller ork för varken trädgårdsarbete eller båtjobb idag, så vi tog en tur till Årjäng i stället. Ny slang till skottkärran - check. Nya ventiler till min cykel - check. Och utanför den affären hittade jag en av de trevligaste skyltarna jag har sett - en tillåtetskylt! Gott att se i stället för alla förbudsskyltar överallt........


Nere vid varvet blommade kabbelekan. Det är dags att vaxa båten, för snart ska den i sjön. Men idag blev det inget jobb här.


Men väl hemma igen plockade jag ut dahliorna som växt sig långa och rangliga. Man kan toppa dem och få nya plantor har jag läst mig till. Så det gjorde jag. Få se hur det går.........


Här får de stå ett tag nu, de små nya.........


10 kronor? Vi kunde inte låta bli. Nu ska vi göra plats för de här också............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar