lördag 30 maj 2015

Nu räcker det!


Någon har haft riktigt kul här i natt! Den här synen mötte mig i morse när jag tittade ut. Jag hade ställt ut en påse med skräp igår för att köra ner den till containern vid affären idag. Det skulle jag inte ha gjort. Rävungen som besökte oss igår var inne vid husväggen någon gång i natt och hämtade den. Sedan hade han nog roligt en stund! Det var bara att ta på sig stövlar och gå ut och samla ihop skräpet - i ösregnet!


Det har regnat idag. Hela dagen. Utom någon timma mitt på dagen. Då passade vi på att åka ner och slänga det där skräpet, handla lite och titta till Skönheten på varvet.


Fram emot kvällen slutade det äntligen regna och dagens första blå strimma visade sig - en stund......


Nej, nu får det vara nog! Kommer inte värmen hit så åker vi till värmen! Jag hittade en nästan osannolikt billig flygstol till Cypern, och efter lite letande hittade jag ett hotell till bra pris också. Så nu är det bokat och klart. På fredag reser vi till solen och stannar där i två veckor. Det ska bli riktigt kul! Tommy har aldrig varit på Cypern, så det blir en ny upplevelse för honom. Jag har varit där ett par gånger innan, men senaste gången var för 27 år sedan, så det blir nytt för mig också. Det gick snabbt det här, men vi är utleda på regn och kyla (idag 8 grader som mest), så det ska bli underbart! Och så får jag träffa min bror och svägerska som flyttade till Cypern för precis ett år sedan.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar