torsdag 7 maj 2015

Thailandsprat


Regn. Och sol. Och regn igen. Överlevarna bara blommar och blommar, även om det inte är någon större fart på dem - inte ännu i alla fall. I resten av trädgården växer det, men lååångsamt! Det är väl inte så konstigt kanske. Termometern segar sig knappt över 10 grader, och jag fryser. Det är mycket thailandsprat här hemma nu - vi saknar värmen!


En stund i kväll var det riktigt fint. Kvällssolen lyste på våra jättegranar i skogsbrynet, och från insidan såg det riktigt skönt ut. Det var det inte märkte jag när jag gick ut för att ta den där bilden........

Mina sockerärtor har gått i strejk. Det har jag aldrig varit med om förut. Även om de kanske oftast har kommit i jorden lite väl tidigt så brukar de ändå alltid komma upp till slut. Inte den här gången. Nu har jag satt nya. Det är vad jag har uträttat idag........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar