lördag 29 november 2014

Nästan första advent


- ja, det är ju inte förrän i morgon. Men ikväll tjuvstartade vi. Middag på Liavägen hos Monica och Per-Erik. Och allra först serverades årets första (och troligen sista) glögg. Det är lika gott varje år!


Trerätters middag! Förrätten - parmaskinka med ruccola, balsamvinägersås och rostade pinjenötter - så gott!


Varmrätten var lika fantastisk - lammfilé med potatisgratäng och smörslungade morötter. Perfekt!


Tommy är väldigt nöjd - lamm är en älsklingsrätt!


Gott rödvin till god mat.......


Desserten. Vad den heter vet jag inte, men den var både vacker, god och innehöll säkert miljontals kalorier!


Vakthunden Olga sussade sött i fåtöljen på en kudde. Fast reste jag mig så var hon klarvaken! Man vet aldrig - jag kanske får för mig att ta en promenad, så det gäller att vara med så man inte missar något här!

Timmarna bara försvann som de gärna gör när man har sådär himla trevligt som vi hade i kväll. Tack för god mat och trevligt sällskap! Nu är vi nöjda och så mätta att vi nog kan hoppa över frukosten i morgon.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar