söndag 23 november 2014

Ljusjakten


Jag jagar ljus - hela tiden! Vita orkidéer kan väl räknas som ljus, eller.....?


Dagen inbjöd inte till några längre promenader direkt. Men en liten sväng blev det - jag måste ha lite frisk luft, och framför allt måste jag ha ljus!
Här på Rörö dyker det upp ljusslingor och adventsstakar, fler och fler för varje dag som går. Helt rätt tycker jag. Det är ju inte första advent förrän nästa helg, men varför vänta? Häromdagen läste jag någonstans att om man nu kan trixa med sommartid och vintertid lite hursomhelst, så kan väl vi vanliga, ljustörstande människor sätta upp våra decemberljus redan i november om vi vill! Och det vill vi!


Sagt och gjort - jag hämtade ljusstakarna nere i förrådet. Med tanke på att vi snart lämnar landet så tyckte jag att vi kunde få njuta ett par veckor i alla fall


av så mycket ljus som möjligt!


Orkidéerna blir så mycket vackrare i skenet av adventsstakar.....


Denna fungerade


och det gjorde denna också - check!
Men ljusstaken som ska stå i sovrumsfönstret strejkade. Jaha - inhandla nya lampor i morgon då. Jag behöver lite mysljus i sovrummet.........


Som grädde på moset - stearinljus! Ju fler desto bättre!

Sådär - nu har vi mycket, mycket ljus här hemma, Nu njuter vi av det i två veckor.


för i morgon har nedräkningen tickat nedåt till just två veckor........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar