tisdag 18 november 2014

Svartvit


är världen idag. Om man nu råkar vara trött på grått.......


Det var bara nödvändigt att gå ut idag. Vi har inte gjort många knop sedan vi kom hem i fredags - i alla fall inte vad gäller frisk luft och motion! Men hur kul är det att gå ut sådana här dagar? 
Hemma hos familjen Jonsson var det ingen som ville följa med ut. Ja, hundarna förstås. Men de är ju aldrig nödbedda - tvärtom blir de alldeles lyckliga! 
Alldeles i  början av slätten stod alla hästarna och såg ut att vila där, i lä för en sur ostanvind. Idag var de ovanligt sociala och kelsjuka, så vi fick stanna och gosa med dem en stund. Moa och Olga var måttligt roade.......


Alla fåren åkte hem till Överön för vintern häromdagen. så det var ovanligt djurtomt på Et. Olga brydde sig inte så mycket - hon var nog bara nöjd att hon fick springa lös ett tag.


Tyst och stilla, bara vi och en ensam vandrare var ute idag.


Moa är rätt nöjd med att gå i koppel och ta det lugnt, i samma takt som Tommy. Olga varvar mig ett antal gånger när hon är lös. Jag behöver inte oroa mig för att hon ska försvinna iväg någonstans - det kan ju vara så att jag har godis kvar i fickan........


Men Moa väntar tills vi är tillbaka hemma och Per-Erik har fixat kaffe och bulle åt oss. "Jag kan väl få bullpapperet i alla fall......."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar