onsdag 26 november 2014

Sömnlös


Kan det vara resfebern som börjar sätta in - redan? I alla fall sov jag inte så mycket i natt, utan låg vaken och gjorde långa listor i huvudet på allt jag måste komma ihåg innan det är dags. Så himla onödigt att ligga och vrida och vända sig, timma efter timma! Det är nog bättre att gå upp och sysselsätta sig med en bra bok eller något, även om klockan är tre på natten. Det ska jag göra nästa gång.......


Någon promenad kände jag inte för idag. Fast jag var tvungen att ta en tur till affären. Det var surt och kyligt, och dimman hade lagt sig över havet. Temperaturen börjar sjunka, och uppe vid Drömstugan är det minusgrader nu........


Jag tillbringade större delen av dagen i soffan med mina bilder. Igår kom äntligen min "Picture Keeper" som jag beställde för ett tag sedan, och nu ska jag säkerhetskopiera mina bilder, något jag har planerat väldigt länge......
Den här lilla behändiga manicken har plats för väldigt många bilder! Efter att ha rensat ut en hel del av min skatt (inte utan lite ångest....) så förde jag över de 5711 bilder som återstod. De tog upp 25 procent av utrymmet, så jag får plats med några till......


Igår kväll fick vi ett gäng kokta krabbor (tack!). Tommy provsmakade sent på kvällen. Idag rensade han resten, och av det blev det ostgratinerade crêpes med krabbstuvning till middag. Inte dumt alls.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar