fredag 22 februari 2013

Internet igen!


"Free wi-fi" var det som gällde igår kväll. Internet tog slut vid 16-tiden, och då var det bara att vandra iväg till Little Star, beställa en hamburgare och kolla marknaden och skriva ett snabbt blogginlägg. Kata Center var väldigt lugnt, och kökspersonalen (i bakgrunden) kunde ta lite rast och kolla det glesa folklivet på gatan.


Idag hamnade vi i Patong fast jag egentligen hade tänkt att vi skulle åka till Central Festival. Men när jag skulle tala om för taxichaffisen vart vi skulle åka fick jag hjärnsläpp......Jag får väl skylla på värmen. Så det blev Jungceylon igen, och där har vi ju varit en gång innan, så vi visste vart vi skulle gå. En ny internetmånad fick jag fixat, snabbt och lätt, för 860 baht (priset var höjt sedan förra månaden!) Sedan vandrade vi runt i det enorma varuhuset ett tag. 


Ett fint skepp ligger i dammen på utsidan - tyvärr lyckades vi inte komma närmare än så här - och se det genom stora glasrutor. På kvällen, i belysning, är det säkert väldigt vackert!
Inte blev det några presenter. Och inte fick jag tag i några nya sandaler i stället för mina utslitna! Men Tommy hittade i alla fall en fin t-shirt - utan tryck! Det är inte det lättaste här. Dessutom var det rea, så han fick den för halva priset - strålande!


Pizza på Bluefin, uppassade av Katas bästa servitör. Det räcker att höja på ena ögonbrynet så är han på plats direkt och undrar vad man vill ha............

En halvtimmas rejält regn fick vi ikväll - jätteskönt efter en molnig men ganska pressande dag. På söndag ska det visst regna hela dagen sägs det - balkongen med en bok då kanske...........

1 kommentar:

  1. Oj, det var dyrt men de vet hur en slipsten skall dras - bara att le!!!

    SvaraRadera