tisdag 12 februari 2013

Vila, arbete och regn


Visserligen sade båda mina vädersajter att det skulle komma lite regn idag, men det har jag hört förr, och det blir aldrig något. Men idag kom det!


Fast först hade jag jobb att göra - äntligen kom jag iväg och fick kopierat det där viktiga papperet som Mats," hyresvärden", behöver. 2 baht kostade det. Sedan gick jag vidare


till postkontoret. Jo, det finns faktiskt postkontor här, till skillnad från hemma. Och här är de hur hjälpsamma som helst! Jag fick iväg brevet, med air mail, för hela 17 baht.........
Så var det äntligen avklarat - hoppas att Mats blir glad nu!


Annars har det varit en lugn hemmadag, vilket var rätt nödvändigt med tanke på infektioner och sömnlöshet dygnet innan. Jag satt på balkongen och läste boken jag fick i present av Lisa när hon kom hit - och oj vad den är spännande! Jag kan knappt vänta på slutet och upplösningen! Tommy låg i soffan framför fläkten och tittade på thailändsk film. Undra just om man kan lära sig thailändska på det viset? Men jag tvivlar på det. Fast Tommy tycktes hänga med rätt bra i handlingen.........
Och så mulnade himlen, och efter en liten stund kom det, det efterlängtade regnet! 


För nu har det varit ordentligt varmt här några dagar, och en regnskur eller två har vi faktiskt längtat efter. Jag tror att vår pizzabakande granne var rätt nöjd med att köra ut pizza i ösregnet - han såg i alla fall väldigt glad ut när han kom tillbaka på sin moppe, alldeles dyngsur!


Fast inte varade det många minuter. Lika snabbt som regnet kom, lika snabbt upphörde det, och snart hade vattenpölarna dunstat och allt var som vanligt............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar