söndag 24 februari 2013

Regn och potatismos


Går man och lägger sig klockan 04.30 så kan man nästan räkna med att vakna sent, och att dagen blir ganska kort. Så var det idag. Vädergubbarna hade spått regn hela dagen, men som vanligt stämde det inte. Molnigt, några stänk då och då, visst! Inget strandväder i alla fall, och det behövde vi inte idag heller..............


Men på seneftermiddagen när jag gick ut för att handla lite så kom den - störtskuren! Jag stod utanför 7/11 tillsammans med ett gäng andra som inte hade paraply! Fast det hade jag..........Men det var mysigt att stå där och känna regnet skvätta upp på benen när det studsade mot marken, och känna hur luften blev svalare.....


Det värsta hällregnet lugnade ner sig så småningom, och jag kunde gå över gatan till Thai Minimart där jag brukar handla då och då. 
Sedan tog det nästan slut, regnet. Resten av kvällen kom det bara enstaka droppar, men den friska luften höll i sig. Och förresten är inte dagen slut ännu...........


För första gången har jag lagat mat här! Vi längtade efter potatismos, och eftersom vi köpte några potatisar på marknaden när vi var där var det ganska lätt fixat. Och blomkål........ Och korv från 7/11..........
Tommy tyckte att det var godare än gårdagens utemiddag.........Nåja.......... 


Efterrätt hade vi också - choklad som vi fick av Lisa när hon var här. Idag var en perfekt dag att öppna den asken - men farligt! Har man väl börjat äta är det svårt att sluta. Vi har inte slutat ännu. Så snart är den chokladasken slut.........
Och jag är också ganska slut. Det tar på krafterna att rock´n rolla så här mycket. Men kul är det.....

1 kommentar:

  1. Potatismos är gott - gissar att det frestar med lite "svensk" mat emellanåt. Minns regnen i Thailand som något svalkande och skönt - annat än här!
    Kramizar :)

    SvaraRadera