tisdag 5 februari 2013

Baksida


Allting har väl en baksida, även det vackra Thailand. Eller - flera baksidor...........
Nu reser jag ju tillsammans med en verkligt vetgirig man som undrar över hur det mesta fungerar här. Jag kan inte svara på en bråkdel av hans frågor, men jag gör mitt bästa för att ta reda på svar.....Tack Google - där hittar man mycket!


Varför ligger det så mycket sopor överallt! Det är sällan man hittar någonstans att slänga sitt skräp. På vägen till stranden, i den sega uppförsbacken, finns en slänt som används som soptipp.........


Ån, där vi går över bron för att komma till och från stranden, är alldeles grå och full av allt skräp man kan tänka sig och lite till. Undrar var den rinner ut förresten.......Nära där vi badar? Det hoppas jag inte!


Tommy gissar - eller hoppas på - att detta är något slags reningsverk..........Kanske det...........


Så fick vi besök! Annika, vår granne från förra året på Malee Garden, kom till Kata tillsammans med man  och syster, och de kom och hälsade på för att se hur vi har det. Och vi har det ju väldigt bra!


Nöjd där framför fläkten! De sista dagarna har vi haft det väldigt varmt, 33 - 34 grader. Så varmt brukar det väl inte vara i början av februari? Men det är bara att ta det lugnt - väldigt lugnt............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar