onsdag 1 februari 2012

Det är mycket nu


.......och mest är det mycket hundar! Pajen bor kvar, och så har vi promenadansvar för grannarnas hundar då och då. Men de är löptikar för tillfället (stackars, stackars olyckliga Pajen) så det blir till att gå ut i omgångar! Men idag på morgonen tog vi en alldeles ensam tur, Pajen och jag. Kallt, soligt och vindstilla var det, och Pajen fick springa fritt medan jag njöt av tystnaden och tog det lugnt. Ner till hamnen, längs havet bort till Et gick vi. Där åkte skolbarnen skridskor på ett spegelblankt Ersvan, med medhavd varm choklad i termosarna.


Byn från ovan............


...........och en liten tjärn med hela västerhavet i bakgrunden. Vad vi bor vackert!


På eftermiddagen tog vi ytterligare en tur - förstås! Och vem mötte vi då, om inte Monica och hennes väninna tillsammans med Moa och Olga! Pajen hörde - eller såg - dem på långt håll! Och alldeles överlycklig blev han över att få träffa sina små kompisar igen - äntligen! Så det blev en hel massa spring och lek och bus och skällande, och Olga är inte förförisk längre, utan bara en helt vanlig (nåja...) glad tikkompis!

Förresten - enligt son och sonson som har superkoll: Det är 19 dagar kvar.........

4 kommentarer:

  1. Gokväll, här är jag men är på väg att slafa! Härliga bilder du visar från ett vackert Rörö. Godnattkram

    SvaraRadera
  2. Ja vi ses till sommaren då lär det vara ännu vackrare,om möjligt!
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  3. Visst hade vi en härlig promenad idag...å kanske kan din skyddsling komma "hem" i morgon eller på fredag...vi kan kanske testa i morgon!
    Sov gott!

    SvaraRadera
  4. När jag ser dina fina bilder från alla era promenader så kan jag dra lååånga djuuupa andetag och nästan glömma bort att jag andas in alla Bangkoks avgaser....

    SvaraRadera