måndag 30 januari 2012

Värme....


...skulle vi behöva nu. En sån här hade inte varit fel! Men tyvärr är den inte min...


För nu börjar det bli kallt. Ett antal minusgrader i morse - hur många aktar jag mig för att kolla. Mycket kläder är det i alla fall som gäller. För den dagliga turen går inte att hoppa över, speciellt inte när man har hund, vilket vi ju fortfarande har! Och han struntar i temperaturen - han tycks gilla alla sorters väder, Pajen. Och tänk vilken bra bantningskur det är att ha hund! Jag tappar vikt utan att behöva anstränga mig ett enda dugg - det är bara att gå och gå och gå......


Men idag hade vi i alla fall lite tur - solen sken! Och när solen skiner blir allt mycket lättare. Dessutom märker man tydligt att dagarna har blivit längre - det är mycket ljusare på morgnarna nu än för bara ett par veckor sedan.


Och äntligen kan man ta sig ända ut till västsidan - tack vare att vattenpölarna är bottenfrusna - men i alla fall! Nog är det vackert därute en dag som denna!


Solnedgången är - som vanligt - fantastisk nere i hamnen! Idag gick jag längst ut på bryggan - med livet som insats - för att ta bilder när solen försvann bakom bergen.


Det var rätt fint åt det här hållet också...........

Och lite börjar resfebern sätta in. Idag fick jag meddelande från Rebecca, Pajens matte. Hon är i Thailand nu, och jag inser att när hon kommer hem så är det hög tid att börja tänka på packning och sånt...... För om 3 veckor sitter vi på planet till Bangkok, Monica och jag!

3 kommentarer:

  1. wow va mysigt ni har!! vadå gå ner i vikt???? de behöver du inte alls de!!! kram!

    SvaraRadera
  2. Hej på dej Maja :-)

    Ja förstår att du önskar en braskamin i dessa dagar. Det ser härligt ut och det är det också.

    Faktiskt utseendemässigt rätt likt solnedgången. Rätt fantastiskt att tänka sig att det är en enorm "eldstad" på håll.

    Vi får helt enkelt försöka njuta av det vi har och det verkar du bra på . Just u´nu är det pajen snart väntar Majas resa och värmen! Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, tack! Välkommen till Bangkok snart - då ses vi!! S

    SvaraRadera